Свалявська міська рада

Закарпатської області

Управлінська сесія в онлайн-режимі з керівниками закладів загальної середньої освіти Свалявської територіальної громади

Дата: 03.03.2021 15:37
Кількість переглядів: 81

Управлінська сесія в онлайн-режимі з керівниками закладів загальної середньої освіти Свалявської територіальної громади

20 січня 2021 року відбулася управлінська сесія з керівниками закладів загальної середньої освіти новоствореної Свалявської ТГ, яка проходила в онлайн-режимі на платформі Cisco Webex, організована, на прохання міського голови Юрія Юрійовича Григи, відділом освіти Свалявської РДА. Мета заходу – обговорення питань, пов’язаних з упровадженням дистанційного навчання в період карантинних обмежень та навчання для адміністраторів ЗЗСО щодо роботи на платформах Google Class та Google Meet.
Онлайн-зустріч розпочала начальник відділу освіти Свалявської РДА, кандидат педагогічних наук Едіта Василівна Грабар, яка зауважила, що у разі ускладнення ситуації щодо збільшення захворюваності у регіоні та необхідності введення дистанційного навчання, здійснення викладання предметів у закладах освіти онлайн є обов’язковим у всіх закладах та класах (від першого по одинадцятий) відповідно до розкладу уроків. Саме тому готовність закладів освіти до роботи у період карантинних обмежень є обов’язковою, а володіння педагогічними працівниками різними формами, методами та засобами дистанційного навчання стало необхідною умовою. Такі виклики часу й зумовили цю зустріч. Далі Едіта Василівна передала слово методисту відділу освіти Надії Леонідівні Чубар, яка зазначила, що перехід на дистанційне навчання, зумовлений пандемією, став неочікуваним та доволі серйозним випробуванням для всіх учасників освітнього процесу – учителів, учнів та їхніх батьків. Після тимчасової розгубленості всім довелося швидко адаптуватися до нових реалій, але питання розвитку дистанційної освіти набуло неабиякої актуальності. І хоча дистанційне навчання не є заміною очного та ніколи не планувалося на довгострокову перспективу, воно може стати ефективним інструментом не тільки під час карантину. Оскільки відповіді на запитання «Як найближчим часом буде змінюватися епідеміологічна ситуація в Україні?» поки немає, освітяни мають бути готовими до організації такого навчання. Надія Леонідівна зауважила, що майбутнє – за змішаним навчанням, яке дуже легко перемикати в різні режими: збільшувати чи зменшувати офлайн- або онлайн-компоненти, обирати різні організаційні моделі та стратегії відповідно до можливостей, потреб і викликів. Усупереч поширеній хибній точці зору, дистанційне навчання – це аж ніяк не канікули з онлайн-перекличкою та домашнім завданням. Недостатньо просто кидати дітям посилання на матеріали для самостійного опрацювання у месенджер чи вайбер. Дистанційний формат передбачає наявність усіх притаманних очному навчанню атрибутів, таких як групові дискусії, колективне обговорення пройденого матеріалу, живе спілкування тощо.
Як же організувати дистанційне навчання, аби воно було не лише формальним, а й результативним? Для цього потрібно чітко дотримуватися ієрархії у закладі освіти: 1) дирекція школи, яка чітко і похвилинно розробляє розклад занять для здобувачів освіти під час дистанційного навчання; 2) робота класних керівників з учнями, організація навчального процесу в онлайн-класі; 3) робота класних керівників із батьками і залучення їх до роботи під час дистанційного навчання, адже вони несуть не меншу відповідальність за навчання їхньої дитини; 4) робота вчителя.
В умовах дистанційного навчання стрімко зросла роль батьків, оскільки від дітей, особливо молодшого віку, важко вимагати абсолютної дисципліни та концентрації. При цьому багато батьків були незадоволені розмаїттям платформ, які обрали вчителі. Звісно, кожен потребує індивідуального підходу, але щоб дистанційне навчання стало ефективним атрибутом нової системи освіти, потрібен більш комплексний підхід, нові загальні рекомендації. Для цього найкраще вибрати якусь одну-дві платформи і працювати на них усім педагогам школи. А ще учителям треба адаптуватися до сучасних реалій, які спонукають до пошуку нових форм надання освітніх послуг із метою поліпшення її якості та доступу до неї, зокрема, в умовах соціального дистанціювання під час пандемії. 
Учителі змушені були швидко навчитися працювати з платформами дистанційного навчання. Дехто з них нарешті опанував комп’ютер. Але проблема із залучення окремих учителів старшого покоління є особливо виражена, коли йдеться про синхронне навчання. Методист зазначила: всі звикли, що в класі вчитель пояснює новий матеріал, а діти потім його відтворюють після опрацювання домашнього завдання. Доволі успішним є, особливо для дітей 7-11 класів, обернений формат. Учні ознайомлюються з новим навчальним матеріалом дистанційно – в режимі офлайн, після чого формулюють свої запитання до нього. А ось обговорення цього матеріалу з учителем відбувається під час онлайн-уроку за безпосередньої участі учнів або ж очно у класі у форматі живого спілкування. Витрачати цінний час спільної роботи на звичайне пасивне слухання недоцільно.
Уже зрозуміло, що змішаний навчальний процес, за якого поєднуватимуться дистанційна та очна форми, у майбутньому стрімко розвиватиметься. Саме тому нараду продовжив учитель інформатики Свалявської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 Михайло Євгенович Русин, якого запросила начальниця відділу освіти для проведення навчання-тренінгу з керівниками шкіл, відповідальними за впровадження дистанційного навчання та адміністраторами ЗЗСО, детально розповідаючи, як реєструватися та працювати на онлайн-платформах Google Class та Google Meet. Одночасно молодий, але дуже перспективний педагог підготував презентації з покроковими інструкціями роботи на вищезазначених платформах.
Далі Едіта Василівна підвела підсумки управлінської сесії, де зазначила, що у разі необхідності впровадження дистанційного навчанням у ЗЗСО усі вчителі зобов’язані заповнити Google-форми, вказавши в них пароль доступу, для того, щоб директор школи мав змогу приєднатися до роботи учителя під час проведення онлайн-уроку і контролювати цей процес. На початку уроку кожен педагог повинен домовитися з учнями, щоб вони реєструвалися під своїми власними іменами та прізвищами, а також про знаки, які вони подаватимуть у разі виявлення технічних проблем. Також Едіта Василівна зазначила, що класний керівник відіграє ключову роль у спілкуванні вчителя, учня та батьків. Зворотній зв’язок є необхідною умовою у період дистанційного навчання, оскільки це допоможе керівнику школи визначити слабкі та сильні місця у роботі. Вчитель має право проводити урок як з дому, так і з класу. 
Головна освітянка району наголосила, що директор школи повинен провести детальний аналіз і знати, хто з учнів не має відповідних технічних засобів, тобто не має можливості взяти участь у роботі класу через мережу Інтернет. Для цих учнів необхідно організувати навчання у школі, надавши їм доступ до наявних у школі технічних засобів (комп’ютерів, планшетів тощо). Одночасно вона звернула увагу керівників, що якщо вчитель відмовляється проводити онлайн-урок, батьки мають право звернутися до керівника закладу або зі скаргою в Центр оцінювання якості освіти. У своїй роботі вчителі можуть використовувати власні матеріали та матеріали Всеукраїнської онлайн-школи. Урок фізкультури також проводиться у синхронному режимі. Для проведення уроків учитель повинен використовувати змішану форму роботи (синхронну та асинхронну), оскільки діти можуть бути онлайн на уроці лише ту кількість часу, яка передбачена санітарно-гігієнічними нормами (ст. 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту»). Керівник повинен у найкоротші терміни вивчити, наскільки всі вчителі володіють навичками використання платформи для дистанційного навчання, та організувати їм навчання у разі потреби. 
Ще один важливий момент – це навчання та підготовка вчителів, які мають здійснюватися відповідно до потреб і за індивідуальними навчальними траєкторіями. Також було зазначено, що за результатами управлінської сесії керівництво закладів зобов’язане організувати відповідні тренінги у школах для вчителів та надати інформацію про пророблену роботу до відділу освіти. Начальник відділу освіти Свалявської РДА наголосила, що відповідальність за надання якісних освітніх послуг та організацію дистанційного навчання несе персонально директор школи.
Насамкінець Едіта Василівна подякувала всім керівникам та педагогічним працівникам, які взяли участь у сесії, за плідну роботу та зауважила, що відповідно до п. 3 ст. 22 р. І Закону України «Про освіту» педагогічні працівники зобов’язані постійно підвищувати педагогічну майстерність, а відповідно до п. 3 ст. 4 р. І зазначеного закону повну загальну середню освіту можна здобувати за очною, дистанційною, мережевою та іншими формами навчання. Очільниця освіти також повідомила, що всі матеріали наради можна буде знайти на сайті відділу освіти Свалявської РДА, Свалявської міської ради і їх буде надіслано на електронні скриньки ЗЗСО.



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь