Свалявська міська рада

Закарпатської області

Роз’яснення щодо деяких питань проведення обстежень об'єктів фонду захисних споруд цивільного захисту

Дата: 04.07.2025 13:28
Кількість переглядів: 64

 

Фото без опису

Власникам та балансоутримувачам об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту!

На виконання листа Закарпатської обласної держаної адміністрації – обласної військової адміністрації від 27.06.2025 № 06-17/8102, доводимо до вашого відома роз’яснення Державної служби України з надзвичайних ситуацій, що розроблені за підсумками комплексних обстежень об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту у 2025 році та надані листом Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 13.06.2025 № 0502-13882/162-2 щодо деяких питань проведення обстежень об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту.

Роз’яснення щодо деяких питань проведення обстежень об'єктів фонду захисних споруд цивільного захисту

  1. Стосовно підготовки пропозиції щодо подальшого використання захисних споруд/споруд подвійного призначення.

          Відповідно до пункту 28 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, включення об’єктів до складу та виключення таких об’єктів з фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р.  № 138 «Деякі питання використання об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту» (далі – Порядок), у разі відсутності потреби та/або неможливості подальшого утримання та експлуатації захисних споруд/споруд подвійного призначення у випадках, передбачених вимогами щодо визначення критеріїв неможливості подальшого утримання та експлуатації захисних споруд, оформлення документів, що підтверджують таку неможливість, визначених МВС, підготовка пропозицій щодо подальшого використання таких

споруд належить до повноважень балансоутримувачів.

          Пропозиції щодо подальшого використання захисних споруд/споруд подвійного призначення можуть передбачати такі заходи:

          проведення реконструкції із зміною виду сховища на протирадіаційне укриття або споруду подвійного призначення, зміною захисних властивостей та технічних характеристик (місткості, площі та об’єму, класів (груп), режимів вентиляції тощо);

          використання сховища в режимі протирадіаційного укриття;

використання неготової захисної споруди/споруди подвійного призначення для укриття населення від звичайних засобів ураження в особливий період до приведення такої споруди у готовність без виключення з фонду захисних споруд.

          1.1  Щодо проведення реконструкції із зміною виду сховища на протирадіаційне укриття або споруду подвійного призначення. У разі проведення реконструкції із зміною виду сховища на протирадіаційне укриття або споруду подвійного призначення, зміною захисних властивостей та технічних характеристик (місткості, площі та об’єму, класів (груп), режимів вентиляції тощо) за умови відсутності потреби у захисній споруді/споруді подвійного призначення і необхідності в проведенні реконструкції відповідної споруди із зниженням захисних та/або технічних характеристик балансоутримувач подає ДСНС довідку щодо потреби в захисній споруді/споруді подвійного призначення, погоджену в установленому порядку, акт обстеження, а також матеріали, якими підтверджуються обсяги реконструкції. Відповідні пропозиції погоджуються ДСНС у разі відповідності поданих документів вимогам законодавства, а також обсягів реконструкції визначеній потребі.

          Слід зазначити, що не підлягають погодженню матеріали щодо проведення реконструкції захисної споруди/споруди подвійного призначення, якими передбачається покращення захисту населення (збільшення класу або групи, зміна виду з протирадіаційного укриття на сховище/споруду подвійного призначення із захисними властивостями, протирадіаційного укриття на споруду подвійного призначення із захисними властивостями сховища, збільшення місткості шляхом збільшення площі, покращення режиму фільтровентиляції).

          У разі не завершення реконструкції доцільно перенести термін проведення комплексного обстеження.

          У разі завершення реконструкції споруда під час комплексного обстеження перевіряється на відповідність вимог законодавства до утримання протирадіаційного укриття. Завершення реконструкції наступає (вважається) після виконання робіт згідно обсягів реконструкції та внесення змін в облікові документи і електронний облік фонду захисних споруд цивільного захисту.

          1.2. Щодо використання сховища в режимі протирадіаційного укриття.

          У разі необхідності у використанні сховища в режимі протирадіаційного укриття його балансоутримувач забезпечує складення плану консервації та збереження спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення сховища (далі - план консервації) та акта обстеження, а також довідку щодо потреби в захисній споруді/споруді подвійного призначення, погоджену в установленому порядку. План консервації з актом обстеження та довідкою щодо потреби подається для погодження до ДСНС.

          Форма плану консервації визначається Вимогами щодо утримання, облаштування та експлуатації об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, визначеними МВС. План консервації підлягає погодженню з відповідними міністерствами, іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, в межах адміністративно-територіальної одиниці яких розташовано такий об’єкт або до сфери управління яких його віднесено.

          У разі погодження ДСНС поданих матеріалів балансоутримувач сховища забезпечує виконання плану консервації у встановлені строки. Після здійснення заходів, передбачених планом консервації, балансоутримувач не пізніше ніж за 20 робочих днів залучає до обстеження сховища територіальні органи ДСНС з метою перевірки здійснення відповідних заходів.

У разі встановлення порушень здійснення заходів територіальні органи ДСНС повідомляють балансоутримувачу про необхідність припинення використання сховища в режимі протирадіаційного укриття з одночасним інформуванням ДСНС, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, на території адміністративно-територіальних одиниць яких розміщене сховище.

          Тимчасове використання захисної споруди в іншому режимі не звільняє балансоутримувача від обов’язку приведення її у готовність до використання за призначенням та виконання вимог щодо її утримання.

          Враховуючи вищезазначене під час комплексного обстеження сховища, яке  використовується за погодженням з ДСНС в режимі протирадіаційного укриття, ця споруда підлягає перевірці на відповідність вимогам законодавства до утримання протирадіаційного укриття.

          1.3.  Щодо використання неготової захисної споруди/споруди подвійного призначення для укриття населення від звичайних засобів ураження

          Можливість використання неготової захисної споруди/споруди подвійного призначення для укриття населення від звичайних засобів ураження визначається за результатами обстеження об’єкта фонду захисних споруд та/або технічного обстеження об’єкта відповідно до Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2017 р. № 257 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 33, ст. 1045).

          Тобто надання дозволів на використання захисних споруд як найпростіших укриттів законодавством не передбачено.

          Рішення щодо можливості використання неготової захисної споруди/споруди подвійного призначення приймається у разі придатності для використання за призначенням такого об’єкта, зокрема задовільного санітарного стану, відсутності ознак затоплення та підтоплення.

          У разі встановлення балансоутримувачем можливості використання неготової захисної споруди/споруди подвійного призначення для укриття населення від звичайних засобів ураження (виключно в особливий період) до приведення такої споруди у готовність без виключення з обліку до ДСНС подається акт обстеження, а також за наявності звіт про результати  обстеження із рекомендаціями щодо подальшої експлуатації (паспорт об’єкта), складений за результатами технічного обстеження.

Після отримання погодження ДСНС балансоутримувач організовує  використання неготової захисної споруди для укриття від звичайних засобів ураження (виключно в особливий період).

          Тимчасове використання захисної споруди в іншому режимі не звільняє балансоутримувача від обов’язку приведення її у повну готовність до використання за призначенням та виконання вимог щодо її утримання.

          Таким чином захисні споруди що використовуються для укриття населення від звичайних засобів ураження під час комплексних обстежень перевіряються як відповідні захисні споруди сховища або протирадіаційні укриття.

2. Стосовно надання обґрунтованих пропозицій щодо внесення змін до  Плану комплексних обстежень об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту.

Відповідно до абзацу 10 пункту 12 Порядку внесення змін до плану комплексного обстеження здійснюється за зверненням органу державної влади, органу місцевого самоврядування за наявності обґрунтованих підстав, зокрема включення нових об’єктів до фонду захисних споруд, наявності помилок (неточностей), а також з метою перенесення строків здійснення таких заходів (допускається в межах планового року).

У разі наявності обґрунтованих підстав органи державної влади (зокрема територіальні органи ДСНС), органи місцевого самоврядування можуть надавати пропозиції до ДСНС щодо внесення змін до Плану обстежень один раз на квартал, до 15 числа останнього місяця кварталу.

При плануванні роботи на 2026 рік врахувати необхідність проведення обстежень об'єктів фонду захисних споруд цивільного захисту закладів освіти до початку нового навчального року.

3. Стосовно особливостей оформлення результатів комплексних обстежень об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту в населених пунктах, наближених до районів ведення активних бойових дій.

Якщо під час проведення комплексних обстежень об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту встановлено що здійснити обстеження неможливо у зв'язку із:

розташуванням об’єкта в зоні активних бойових дій або є загроза артилерійських обстрілів у зв’язку з погіршенням військової обстановки; 

розташуванням об’єкта на замінованій території;

руйнуванням (пошкодженням) об’єкта, що спричинили втрату його захисних властивостей;

використання об'єкту силами безпеки і оборони.

У зазначених випадках необхідно під час складання акту обстеження об’єкта фонду захисних споруд цивільного захисту у розділі «Причини неможливості обстеження об’єкта фонду» ставити відмітку «Інші причини» та описуються об’єктивні причини нездійснення обстеження об’єкта фонду.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.